Přidaná chytrá hodnota

hodinkyChytré hodinky od Apple pomocí postupně vypouštěných informací a dezinformací o svých schopnostech vzbuzují touhu uživatelů dávno před tím, než je možné je koupit, jak však upozorňují odborníci, schopnost chytrých produktů prosadit se na trhu nebude záviset ani tolik na tom, kolik druhů informací budou schopny zaznamenávat a zobrazovat, ale spíše na tom, zda z těchto informací dokážou vytvořit něco užitečného, co nám ulehčí nebo zpestří život.

Pro hodinky, které dokážou zjistit náš tep, tlak, tělesnou teplotu, dechovou frekvenci, rychlost chůze či běhu a další fyziologické hodnoty, se např. nabízí sestavení individuálního tréninkového programu pro dosažení vytoužené kondice. Ve spojení s inteligentní ledničkou mohou ještě sestavit dietní jídelníček a cestou kolem supermarketu doporučit, co je třeba koupit na dnešní večeři. Možnosti jsou obrovské, jde jen o to, jak se jednotlivé aplikace budou uživatelům líbit a jak jednoduché bude jejich ovládání.

Pro profesionály v 3D reklamě snad není třeba dodávat, že velký potenciál nabízejí inteligentní technologie i v souvislosti s reklamními předměty, jimž mohou dodat tu pravou přidanou hodnotu.

 
   

Obal odlišuje a prodává

burgerK zástupu značek, které se hrdě hlásí k homosexuální komunitě a hledají v těchto vodách nové příznivce i spotřebitele, se přidal také Burger King. Při příležitosti nedávného pouličního festivalu Gay Pride známého z ČR pod názvem Pride Parade uvedl na trh v San Francisku hambáč oblečený do duhového obalu s nápisem HRDÝ WHOPPER. Prodavači, kteří jej v provozovnách Burger King zákazníkům aktivně nabízeli, ovšem nechtěli prozradit, čím se tento krasavec liší od běžného, ne tak hezky zabaleného whopperu. Na to měli přijít lidé sami při konzumaci. Máme-li věřit promočnímu videu Burger Kingu, řada strávníků po několika soustech nějakou tu odlišnost skutečně našla: někdo hádal sladší chuť, jiný více kořeněnou, další tipoval propečenější housku... Teprve po důkladném prostudování vnitřní strany obalu se všichni dozvěděli, že jediné, čím se „Hrďák“ liší, je skutečně a jedině ten obal. „Uvnitř jsme všichni stejní!“ hlásal nápis skrytý prvnímu pohledu.

Celý článek...
 
   

Tiskněte z PETek

3DTiisk fotoMožností jak zajistit delší trvání módního trendu je navázat ho na trend další. Tuto poučku jistě měli na paměti tvůrci 3D tiskárny Ekocycle, která v sobě spojuje oblíbený desk-top 3D tisk s neméně populární recyklací. Nová tiskárna totiž zpracovává použité PET lahve a vyrábí z nich designové předměty libovolného tvaru. Z něčeho, co už nemá žádné upotřebení, tak vzniká něco, co sice je sice také bez užitku, ale tvůrce může mít alespoň pocit, že kvůli svým cetkám neničí přírodu.

A protože pozitivní vztah k přírodním zdrojům pomáhá byznysu, není divu, že tiskárnu Ekocycle podpořila v rámci svých marketingových aktivit Coca-Cola.

 
   

Pouzdro k nepřečtení

RFID kartaNa bezkontaktní platební karty si u nás už docela rychle zvykáme, ale málokdo si uvědomuje, že podobný čip s identifikačními údaji obsahují i nové občanské průkazy, pasy, nebo třeba také „slavná“ pražská opencard. A je-li schopen data z čipu přečíst úředník nebo obsluha pokladny v supermarketu, proč by to nemohl udělat zloděj, kterému se podaří nenápadně přiblížit malé čtecí zařízení těsně k naší kapse nebo kabelce?

Přesně na tuto obavu hrají výrobci speciálních obalů zabraňujících průchodu radiového signálu a komunikaci mezi čipem a čtečkou. Když do takového pouzdra svůj doklad nebo kartu uložíte, nikdo vám žádná data nemůže odcizit. Pokud vám ovšem nesebere celou peněženku, ale to už je jiná kapitola. Důležité je, že ochranná pouzdra na čipové karty a doklady jsou in a navíc nabízejí poměrně značnou plochu pro potisk. Jak tuto informaci chytře využit v 3D reklamě, je nasnadě.

Celý článek...
 
   

Griluj a chlaď

gril 2Přesně toto heslo zvolila k promotion svého alkoholického nápoje na australském trhu společnost Independent Liquor. Mix bourbonu a coly s názvem Woodstock prý nejlépe chutná dobře vychlazený k čerstvě ugrilovanému kusu masa. A protože od grilu do lednice to bývá obvykle kus cesty, rozhodl se výrobce svým zákazníkům konzumaci dobrot usnadnit. Ve spolupráci s agenturou JPS Marketing vyvinul speciální kombinaci grilu s lednicí. Neobvyklé kulinářské zařízení se osvědčilo a prodeje Woodstocku vzrostly během loňského australského léta o 12 %. Třešničkou na dortu bylo ještě spontánní mediální pokrytí a stříbro v soutěži APPA Awards.

Celý článek...
 
   

Dárek pro nejlepšího přítele

psi miskaVítězem kategorie „Studenti středních a vyšších odborných škol“ v soutěži Mladý obal se stala Anna Navrátilová, z VOŠ Hellichova Praha s prací „Cestovní obal na jednu porci psího krmiva a vody“. Jedná se o zajímavý nápad pro řešení situace, s kterou se potkává tisíce majitelů čtyřnohých mazlíčků, když se svými psy někam cestují. Přenosný, skladný a několikanásobně použitelný obal má jistě velký potenciál, a to i při využití jako reklamní předmět. Praktickou pomůckou pro chovatele psů se nemusí prezentovat pouze výrobci krmiv, ale rovněž dodavatelé dalších produktů a služeb pro chovatele. Velká většina majitelů psů přijme takovýto dárek jistě s povděkem a k dárci si díky němu vytvoří pozitivní vztah.

Podrobné informace o všech oceněných a vybraných pracích v soutěži Mladý obal za rok 2014 získáte zde.

 
   

Fotky hvězd na webu

logohvzdaNa webu A3DR byly zveřejněny fotografie vítězných a nominovaných prací ve 14. ročníku soutěže Hvězda 3D reklamy. Soutěž pořádá Asociace 3D reklamy ve spolupráci se společností MIP Group a v jejím rámci jsou hodnoceny a oceňovány nejlepší reklamní předměty, které za poslední rok byly použity na českém trhu.

Fotografie a popisy úspěšných prací si můžete prohlédnout zde.

 
   

Reklamní textil funguje

trikoPodle zjištění americké organizace Advertising Specialty Institute (ASI) jsou náklady na jeden zásah (CPI) u reklamního textilu asi pětinové ve srovnání s TV spotem. ASI před rokem a půl také zjistila, že pokud jde o oděvy pro venkovní nošení s motivem dárce, příjemce si ho zapamatuje téměř stoprocentně, přesně z 97 procent! ASI však šla ještě dále: nestačí si jen pamatovat, ale mít také k inzerentovi pozitivní vztah a ten organizace u oděvů na ven zjistila ve výši 73 procent. V obou hodnoceních to z této „komodity“ činí vítěze v celém sortimentu reklamních předmětů a skvělý reklamní dárek, protože kde jsou pozitivní emoce, jde nejen o reklamu, ale také o skutečné obdarování. Druhá v pořadí jsou trička a polokošile s 58 procenty a třetí čepice s 56 procenty. Reklamní textil zkrátka vítězí.

Celý článek zde.

 
   

Trendy v 3D reklamě

popai logoJaké trendy a inovace ovlivňují produkci dárkových předmětů a jejich úspěšné využití v rámci projektů marketingové komunikace? Jaké jsou hlavní hity na trhu 3D reklamy? Co funguje u nás a co v zahraničí?

Na tyto a další otázky z oboru reklamních a dárkových předmětů bude odpovídat seminář „Jak efektivně komunikovat prostřednictvím 3D reklamy?“, který ve čtvrtek 29. května organizuje POPAI CE ve spolupráci s A3DR.

Na semináři vystoupí Viera Černá, obchodní ředitelka společnosti REDA, Pavel Černý, předseda A3DR, Josef Kroulík, Off-trade Communication Manager Budějovický Budvar, Tomáš Pintér, obchodní manažer Budějovický Budvar, Mojmír Špalek, managing director společnosti up brand activation.

Cílem semináře je představit příklady nových realizací na trhu s dárkovými a propagačními předměty u nás a případové studie projektů podpory prodeje, jejichž součástí jsou dárkové předměty.

Členové A3DR mají na seminář slevu.

 
   

Vítězové Hvězdy oceněni

h3dr hvezda 13 mensiVe středu 14.  května v 15,00 hod. proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků 14. ročníku soutěže Hvězda 3D reklamy. Ze 76 přihlášených prací bylo uděleno 16 prvních míst, 15 druhých míst, 13 třetích míst a také Absolutní vítěz.

Kompletní výsledkovou listinu naleznete zde.

Na webu A3DR bude též v nejbližší době zveřejněna fotogalerie vítězných a nominovaných prací, vybrané práce budou publikovány v týdeníku Marketing & Media a v dalších médiích.

Výhercům blahopřejeme, všem přihlašovatelům děkujeme za účast a přejeme mnoho úspěchů v dalším ročníku.

Všechny přihlášené práce jsou do čtvrtka 15. května vystaveny na veletrhu Reklama Polygraf na výstavišti v Praze Letňanech.

 
   

Strana 5 z 28