S Barbie za umělou krásu

barbie 1Známý módní časopis Sports Illustrated se rozhodl oslavit 50. výročí své existence vydáním zvláštní edice věnované plavkám, na jejíž titulní straně pózovala nejdokonalejší modelka na světě - panenka Barbie. Na sobě měla plavky, s nimiž začala dobývat svět při svém zrodu v roce 1959.

Překvapivé partnerství módního časopisu a ikonické panenky je marketingovými odborníky chápáno jako odpověď na úspěšnou kampaň (a následně i hnutí) „Za skutečnou krásu“ značky Dove od Unileveru. Barbíně v posledních letech prudce klesají prodeje a ani ženské časopisy s vychrtlými modelkami nemají zrovna na růžích ustláno. Jakýkoliv rozruch, který by opět zvýšil zájem kupujících, je tedy vítán. Zatímco první část úkolu byla kampaní splněna bezezbytku a umělá krása vyvolala obrovské množství ohlasů na sociálních sítích, na prodejní výsledky si budeme muset ještě nějaký čas počkat.

 
   

Sleva podle fazole

fazole Když brazilská agentura e|ou marketing de relacionamento dostala za úkol přilákat nové hosty do baru Posto 6, kde se mimo jiné podává vynikající tradiční jihoamerický pokrm z fazolí a dušeného masa feijoada, byl majitel baru přesvědčen, že nic jiného než sleva nemůže zabrat. Kreativci z agentury ho vzali za slovo a nabídli tradiční slevu velmi netradičním způsobem. Vybraným potenciálním zákazníkům poslali balíček obsahující misku s kouskem vaty, fazolové semínko a svislé měřítko. Výše slevy pak byla dána velikostí rostliny, do které se ji v určeném termínu podařilo vypěstovat.

Návratnost investic vložených do kampaně dosáhla 250 % a celá akce kromě nových zákazníků přinesla také nominaci v prestižní soutěži Caples Awards.

 

 

Celý článek...
 
   

Na zuby s čokoládou

pastaObjevy vědců z poslední doby potvrzují, že konzumace čokolády může být zdravá, a to zejména pro srdce a oběhový systém. Tohoto poznatku využívají výrobci sladkostí, pro něž se zdálo, že jim v současném světě postiženém mnohdy až zběsilým honem na nezdravé jídlo, začíná zvonit hrana. Čokolády se zákazy a odpírání netýkají, stačí do ní jen přidat více kakaa a samozřejmě zvýšit cenu. Pak je všechno v pořádku, zákazníci mohou zase bez obav nakupovat a cpát se. Vždyť je to přece zdravé...

Celý článek...
 
   

Plyšové mrtvolky

dumbs„Dumb Ways to Die“ neboli „Pitomý způsob jak se zabít“ je název kampaně dopravního podniku v Melbourne, kterou upozorňoval cestující na nutnost dodržovat bezpečnostní pravidla. Základem kampaně vytvořené agenturou McCann Australia se stala jednoduchá, melodická a snadno zapamatovatelná píseň doprovázející krátké humorné scénky kreslených postaviček, jež se s naivním nadšením řítí vstříc smrtelným úrazům. Píseň i postavičky si získaly v krátkém čase obrovskou popularitu a byly oceněny na řadě reklamních soutěží včetně Cannes Lions.

Tak široká odezva zadavatele sice překvapila, ale na druhou stranu jej přiměla v kampani pokračovat a vymýšlet další způsoby, jak udržet zájem a pozornost cílové skupiny. Jedním z nástrojů, který k tomu má napomoci, je i 3D reklama. Od letošního ledna budou k dostání postavičky z kreslených příběhů v plyšovém provedení.

video spot

 
   

Odměrka na špagety

spagetyPro milovníky těstovin byla navržena a vyrobena tato odměrka porce špaget. Máte-li hlad jako kůň, dáte si porci z otvoru vpravo, chcete-li jenom malou svačinku, vystačí vám dírka úplně vlevo.

Výrobci a prodejci špaget, chopte se úžasného nápadu a podpořte své prodeje!

 
   

Činka jako pírko

cinka 1Prolomit nedůvěru k vysokozdvižným vozíkům poháněným plynem pomohl společnosti Calor promyšlený direct mail obsahující malou gymnastickou činku. Balíček byl pěkně těžký, překvapení na příjemce však čekalo v momentě, kdy se rozhodl činku z krabice vyjmout. Protože byl připraven na několikakilogramové břemeno, pořádně zabral ... a činka, která nevážila skoro nic, vylétla ven jako živá. Zátěž totiž byla ukryta ve dně krabice.

Přiložený dopis adresáta informoval, že se nyní sám přesvědčil, jak zdání často klame. Stejně tak je to s vozíky na plyn, které jsou ve skutečnosti spolehlivější a výkonnější než běžné dieselové či elektrické. Následnou schůzku s obchodním zástupcem společnosti Calor neodmítl nikdo z oslovených.

Skvělý nápad a dokonalá exekuce vynesly agentuře Cawley Nea\TBWA bronz v soutěži Caples Awards.

Celý článek...
 
   

Hvězda opět zahájena

logohvzdaV závěru loňského roku byl oficiálně zahájen další ročník soutěže Hvězda 3D reklamy. Proti předchozímu ročníku došlo v základní soutěži k rozšíření původní kategorie „Reklamní psací potřeby“ na „Reklamní kancelářské potřeby“. Nově tak do ní bude možné přihlásit nejen tužky a pera, ale také např. těžítka, diáře, nože na otvírání dopisů apod. Kategorií ročníku je tentokrát „Pro bono 3D reklama“, tedy reklamní předměty použité pro dobročinné akce, charitu či neziskové projekty. Ostatní kategorie zůstaly nezměněny.

Soutěžní práce je možné zasílat až do 11. dubna 2014 na adresu Asociace 3D reklamy. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne v rámci doprovodného programu veletrhu Reklama Polygraf na výstavišti v Letňanech v termínu 13. - 15. května 2014.

Podrobné informace o soutěži, přihlášky a propozice ke stažení jsou k dispozici na www.hvezda3dreklamy.cz.

 
   

Hraní s lepenkou

jungle 1Nejen pro výrobce obalových materiálů se jako firemní dárek hodí figurky z papírové lepenky. Motivy mohou být téměř jakékoliv, zvířátka, auta, domy, nebo teď před Vánoci třeba betlém s Ježíškem. Jednoduché, levné a nápadité řešení, které obdarovaného jistě zaujme. A pokud víte, že ten, komu dárek věnujete, má malé děti, úspěch je na sto procent zajištěn.

 

 

Celý článek...
 
   

Tablet s vůní dřeva

polenoSpojit lásku k přírodě s obdivem k novým technologiím se rozhodla společnost Docksmith z amerického státu Maine a uvedla na trh velmi netradiční dokovací stanice pro iPhony a tablety. Vyrábí je ze skutečných dřevěných polínek nařezaných většinou z vyschlých pařezů a větví. Umístění těchto stojánků na pracovní stůl jistě vnese do místnosti velmi zajímavou atmosféru. Jen je třeba dávat pozor, aby někdo nepoučený v rámci úklidu nepřiložil polínko do krbu.

Celý článek...
 
   

V Düsseldorfu se zaměří na novinky

PSI LOGO 4C negativJiž za měsíc, tedy 8. ledna, se otevřou brány výstaviště v německém Düsseldorfu, kde bude zahájen další ročník veletrhu reklamních a promo předmětů The PSI Trade Show.

Pro letošní ročník slibují organizátoři zaměření zejména na novinky, jejichž představování má být věnována velká pozornost. Celý veletržní areál bude pojat v novém atraktivním barevném stylu, který podtrhne význam a důležitost inovací. O důrazu na novinky vypovídá i založení PSI FIRST Clubu sdružujícího právě výrobce, kteří přicházejí na trh s něčím, co tu ještě nebylo.

V loňském roce se veletrhu PSI v Düsseldorfu zúčastnilo 963 vystavovatelů, jejichž stánky a prezentace si prohlédlo 13 772 návštěvníků ze 75 zemí. V pořadí již 52. ročník veletrhu se koná od 8. do 10 ledna 2014.

 
   

Strana 7 z 28