Pivo za triko. Nebo naopak?

pivoŽe se jako reklamní dárek k pivu používají brandovaná trička, je známá věc, že by se však k tričkům čepovalo pivo, to už se tak často nestává. Americký výrobce outdoorového oblečení Patagonia se však rozhodl tuto novou cestu vyzkoušet.

Své promo oblékl do módního hávu eko- a k přírodě šetrných technologií a pustil se do výroby limitované edice organického piva California Route. Název produktu je odvozen od trasy výstupu na horu Mount Fitz Roy, v pohoří Patagonia, kterou zdolal v roce 1968 zakladatel značky Yvon Chouinard.

 
   

Dárek v zásilce zvýší účinnost

obalkaPodle závěrů studie zpracované rakouskou asociací Dialog Marketing Verband Österreich se úspěšnost direct mailových zásilek výrazně zvyšuje tím, když je v nich přiložen nějaký dárek. Přesně dvě třetiny respondentů, které výzkumníci v rámci studie oslovili dotazníkem, uvedly, že reklamní dárek nebo vzorek zdarma zvýší šanci, že direct mail otevřou a prohlédnou si jeho obsah.
Vztah veřejnosti k adresnému direct mailu je v Rakousku obecně velmi příznivý. 84 % příjemců zásilky čte, 75 % se jimi navíc opravdu zabývá a 44 % dokonce pociťuje při pročítání zvědavost či napětí. Pouhých 19, 4 % lidí dostává direct mailů příliš mnoho, 18, 6 % respondentů vnímá jejich počet jako vysoký a celých 53, 9 % popisuje míru mailingů jako přesně akorát, respektive jako příjemnou.

 
   

Igelitkám zvoní hrana

igelitkyPoslední obchodní řetězec, který v ČR rozdával zákazníkům plastové tašky zdarma, oznámil, že s touto aktivitou od Nového roku skončí.

Rozdávání tašek na odnesení nákupu bylo oblíbeným marketingovým nástrojem na posílení loajality zákazníků zejména na konci 90. let minulého století. Od počátku nového milénia však některé obchodní řetězce začaly zohledňovat i ekologickou stránku věci a postupně od tašek zdarma ustupovaly. Nejdéle tlaku ekologických organizací odolávaly velké hypermarkety, ale v roce 2009 igelitové tašky zpoplatnil Albert a po něm v roce 2011 Tesco. Spotřeba tašek díky tomu rapidně klesla. A protože k ekologům se jednak pomalu přidává i široké veřejné mínění, jednak také sílící tlaky na ekonomickou efektivitu, zůstal do dnešních dnů jediný řetězec Globus, který plastové tašky zdarma ještě nezrušil. I on však s touto aktivitou letos končí.

Zákazníci, kteří budou chtít nákup odnést v igelitové tašce, si ji od příštího roku budou muset zaplatit. Zdarma už ji v Česku nikde neseženou.

 
   

Legrace neškodí

Halloween-1Svátek Halloween je dobrou příležitostí nebrat se alespoň jeden den v roce příliš vážně a udělat si sám ze sebe legraci. A to platí nejen o lidech, ale i o značkách a firmách, jichž jsou tito lidé představiteli. Trocha humoru určitě nikomu neuškodí a i ten nejserióznější brand může získat, když prozradí, že jsou mu blízké také věci lidské.

Jestli jste letos nestihli obchodním partnerům, klientům či zákazníkům věnovat nějaký ujetý žertovný předmět nebo obrázek, nevadí. Inspirujte se v naší malé fotogalerii a připravte se pořádně na rok příští.

 

 

Celý článek...
 
   

Coca-Cola obléká

Cola 1Přestože trh s nealkoholickými nápoji se propadá, značce Coca-Cola se neustále daří posilovat svou pozici mezi konkurenty. Kromě výroby a distribuce limonád se v posledních letech intenzivně pustila do vývoje licencovaných produktů z naprosto jiných odvětví, ale nesoucích její jméno.

Zatím posledním hitem se stala kolekce retro oděvů, kterou navrhl Dr. Darren Romanelli. Prodává se pod značkou Coca-Cola by DRx a svým vzhledem se vrací do 60. až 90. let minulého století.

„Celosvětové prodeje licencovaných produktů se loni zvýšily o 16 procent a letos očekáváme opět nárůst o dalších 10 procent,“ uvedla Kate Dwyer, světová ředitelka Coca-Coly pro licence.

Kdo ví, možná brzy přijde doba, kdy lahev s černou limonádou dostaneme zdarma jako dárek při nákupu trička nebo kalhot.

Celý článek...
 
   

Vtiskněte to do cínu

nadobi 2Novinkou na trhu reklamních předmětů se stává cínové nádobí. Vzhledem k tomu, že cín je materiál tvárný, lze do něho snadno vytepat či vylisovat různé motivy nebo dokonce osobní věnování. No řekněte, nelíbil by se Vám cínový talíř nebo mistička pod stromečkem?

 

 

 

 

 

Celý článek...
 
   

Trendy v místě prodeje

POPAI ForumDalší ročník odborné konference POPAI fórum – Best of in-store marketing 2013 proběhne 21. 11. 2013 v Kongresovém centru U Hájků, Na Poříčí 42, Praha 1.

Program zaměřený zejména na komunikaci v místě prodeje odhalí nové fenomény v nákupním chování a nákupních zvyklostech dnešních spotřebitelů a zároveň přinese konkrétní důkazy o tom, jak tyto změny ovlivňují vzhled prodejních míst v různých segmentech trhu. Jeho součástí bude rovněž unikátní vystoupení Richarda Wintera - prezidenta světové POPAI, který se zaměří na nová zjištění o chování dnešních nakupujících a o jejich dopadu v oblasti in-store komunikace.

Více o akci naleznete na www.popai.cz.

 
   

Korálky z papíru

koralky 1Velmi pěkným dekoračním předmětem, který si získává značnou pozornost, jsou papírové korálky. Dají se ručně vyrábět téměř z libovolného papíru nastříhaného na tenké, různě tvarované proužky. V poslední době se však na trhu objevují i dopředu připravené sady pro výrobu korálkovo-papírových šperků. Stačí jen oddělit jednotlivé proužky od sebe, pevně smotat, přilepit lepidlem a případně ještě ponořit do laku, aby hotový náhrdelník či náramek dostal patřičný lesk.

Najít uplatnění pro tento krásný dárek v 3D reklamě jistě nebude velkým problémem.

Celý článek...
 
   

Propad tržeb vyléčí tablety

tesco tabletObchodní řetězec Tesco ve Velké Británii se rozhodl zlepšit své renomé u zákazníků levným tabletem. Sedmipalcový přístroj nazvaný Hudl má být tím pravým lékem na spravení pověsti pošramocené skandálem s koňským masem a následný propad tržeb v oblasti potravin. Sázkou na digitální hračku chce Tesco odvést pozornost zákazníků jiným směrem a zároveň zvýšit obraty v segmentu, který zatím žádný výrazný skandál nepostihl.

„Uvedení tabletu Hudl je symbolem nové cesty, kterou se Tesco vydává, a zároveň odráží skutečnost, že i svět kolem nás prochází obrovskými změnami,“ řekl výkonný ředitel společnosti Phil Clarke.

Uvidíme, zda obchodnímu řetězci sázka na levnou elektronickou zábavu vyjde, neboť ze zkušeností prodejců elektroniky vyplývá, že velké procento lidí vrací tablety v záruční době zpět do obchodu, protože přístroje nesplňují jejich očekávání. Je tedy docela dobře možné, že několik měsíců poté, co Tesco muselo zlikvidovat tuny neprodejného masa, namastí si na tomto obchodním řetězci kapsu firmy zabývající se zpracováním elektroodpadu.

 
   

Žraloci, co neublíží

zralok01V české republice využila ponožky ke své propagaci značka Kofola, která z nich vyráběla maňásky. Úplně jinak na to jde americká designérka a spisovatelka Lisa Grossman, která se pustila do výroby ponožek, jež sice mají různé tvary, ale jsou při tom použitelné a plně funkční. Například žraloci na fotografiích jsou prý měkcí, teplí a pohodlní.

No řekněte, nenechali byste se od nich také hned kousnout do nohy?

Celý článek...
 
   

Strana 8 z 28