Jak ulovit zákazníky

popai kurzNa marketingovou komunikaci přímo v prodejních místech se zaměří další z kurzů organizovaných sdružením POPAI CE. Účastníci získají základní informace o současném oboru in-store komunikace z hlediska všech jeho významných součástí a budou seznámeni s novými poznatky o oborových trendech i s příklady z praxe, které potvrzují rostoucí význam této marketingové disciplíny při komunikaci se spotřebiteli.

Kurz je určen pro začínající pracovníky v oboru in store komunikace, pro všechny, kteří se s touto problematikou seznamují. Je vhodný pro trade marketingové manažery, key account a brand manažery, zástupce maloobchodu, ale i zástupce dodavatelů POP prostředků a další zájemce, kteří chtějí získat a prohloubit svoje znalosti v této atraktivní sféře marketingové komunikace.

Kurz proběhne 19. září v Praze. Více informací na www.popai.cz.

 
   

Kabelka inspirovaná sponkou

clipbag09Kabelku připomínající sponu na přidržování volných listů papíru vymyslel a vyrobil americký designér Peter Bristol ze Seattlu. Nosná konstrukce je vyrobena z hliníkových trubiček, potah je z vlněné látky. Je to určitě zajímavý módní doplněk pro všechny, kteří se chtějí odlišit, a dobrá inspirace pro ty, kteří hledají netradiční dárek.

 

 

Celý článek...
 
   

Sladká 3D novinka

cukr013D tiskárny už jsou na trhu několik let a několik funkčních aplikací pro výrobu reklamních předmětů bylo vystaveno dokonce letos na pražském veletrhu Reklama Polygraf. Nedávno se ovšem v této oblasti objevila další převratná novinka - 3D skulptury z cukru.

Její tvůrci místo granulí z plastu použili jako náplň do tiskárny obyčejný práškový cukr, a tím docílili, že hotové výrobky, kromě toho, že velmi zajímavě vypadají, se dají také sníst. Patrně není daleko doba, kdy se 3D tiskárny stanou nezbytnou výbavou cukrářských výroben a kuchyní lepších restaurací a hotelů. O využití v jedlé 3D reklamě ani nemluvě.

Celý článek...
 
   

Zlato za molekulu

voda 1Když australská společnost UGL zabývající se čištěním vody hledala vhodný reklamní předmět, který by použila jako dárek pro účastníky výročního setkání s partnery, obrátila se na agenturu Flip Promotions. V zadání stálo: „Musí se jednat o předmět, který bude mít spojitost s naším byznysem, ale nesmí mít tvar vodní kapky. Mělo by se jednat o něco originálního, co vyjádří hlavní součást našeho podnikání a zároveň posílí přátelské vazby našich zákazníků.“

Agentura přišla s návrhem flash disku ve tvaru molekuly vody. Tento návrh byl zadavatelem přijat a po vyrobení se setkal s velmi pozitivním ohlasem ze strany klientů. Nápad i vysokou kvalitu hotového výrobku ocenila rovněž porota soutěže APPA Awards (australská obdoba Hvězdy 3D reklamy), která mu za rok 2012 udělila zlatou medaili.

Celý článek...
 
   

Hele, Pelé jí sendvič

peleS tím jak se blíží fotbalové mistrovství světa 2014 v Brazílii a dva roky po něm letní olympijské hry konané v téže zemi, začínají se firmy poohlížet po sportovcích, kteří by vhodně marketingově spojili jejich značky s uvedenými událostmi. Jednou z nejžádanějších celebrit v tomto směru je legendární brazilský fotbalista Pelé, který už před několika měsíci podepsal smlouvy s Volkswagenem a Procter & Gamble.

Zatím poslední kontrakt uzavřel Pelé s řetězcem rychlého občerstvení Subway, který se honosí tím, že jím nabízené pokrmy jsou zdravější a čerstvější než u většiny konkurence. Podle vydaného tiskového prohlášení Pelé po celou svou sportovní kariéru velmi dbal na správnou životosprávu a výběr jídla v ní měl velikou důležitost.

Sláva a marketingová hodnota fotbalové legendy zdá se býti nekonečná.

 
   

Dejte botám křídla

kridla 3Novým hitem v módě pro mladé se v Británii stávají křidýlka na boty, tzv. Schwings. Tento módní doplněk, který staré ošoupané kecky rázem přemění v absolutní novinku, se upevňuje na botu pomocí tkaničkového šněrování a dodává se v široké škále barevných variací. K dispozici jsou i speciální edice s neonovým či reflexním povrchem.

Natisknout na vhodné místo Schwings je pro zkušené dodavatele 3D reklamy hračkou, takže firmy nabízející zboží či služby pro teenagery mají další zajímavou možnost jak oslovit a zaujmout svou cílovou skupinu.

 

 

Celý článek...
 
   

Muzika s ochranou

kondom getluckyFrancouzská hudební formace Daft Punk zvolila netradiční způsob propagace svého nového alba Random Access Memories. Hudebníci se spojili s firmou Durex a nechali si vyrobit prezervativy v designu obalu desky a s názvem ústřední písně Get Lucky. Vedle toho, že tyto značkové kondomy lze zakoupit spolu s hudebním albem, Durex je také rozeslal známým dýdžejům, kteří je pak dále propagují na svých akcích a rozdávají účastníkům např. jako dárky, odměny v tanečních soutěžích apod. Lepší příklad vzájemné podpory dvou značek se stejnou cílovou skupinou bychom hledali jen těžko.

 
   

Netradiční nafukovadla

kytky vyrez 1 kopieJako novinka na německém trhu se nedávno objevily nafukovací květiny určené pro dekoraci různých exteriérových i interiérových eventů. Květiny jsou prosvětlené pomocí technologie LED a díky dálkovému ovládání umožňují měnit barvu světla a hrát si s různými světelnými efekty. Každá květina má vlastní kompresor a je vyrobena z odolné nehořlavé tkaniny.

 

 

Celý článek...
 
   

Zmrzlina, kterou si lidé sami vybrali

zmrzkaAmerický výrobce zmrzliny Ben & Jerry’s se rozhodl zavést na trh nové příchutě. A celou akci pojal v zajímavém marketingovém stylu. O tom, které druhy zmrzliny se budou prodávat v kterých městech nechal rozhodnout samotné obyvatele. Ti pro své favority hlasovali třeba tím, jakou si ráno vzali na sebe kravatu, z které misky v parku nechali napít svého psa, do které tramvaje nastoupili nebo kterou ulicí projeli při své cestě na kole do práce.

Do hlasování se zapojilo 5 amerických měst a celá akce vyvolala značný ohlas. Zároveň se stala skvělým příkladem, jak do positioningu značky zapojit spotřebitele a upevnit jejich vztah k produktu.

 
   

Čajový kalendář

tea-calendar-2Upozornit na sebe a vyniknout v silné konkurenci čajových značek pomohl čajům Hälssen & Lyon na německém trhu speciální kalendář vyrobený přímo z čajových lístků. Vymysleli ho v hamburské agentuře Kolle Rebbe a jeho výrobu svěřili společnosti Inch Design Service.

Výsledkem je celkem nenápadná krabička, po jejímž otevření se objeví 365 tenkých plátků slisovaného čaje označených jako jednotlivé dny v roce. Každý plátek je možné samostatně odtrhnout a vyrobit z něj šálek ranního či odpoledního povzbuzujícího nápoje.

Vedle ohlasu, který tento vskutku netradiční dárek pro zákazníky Hälssen & Lyon vyvolal, se tato práce také dostala na shortlist na reklamním festivalu v Cannes v kategorii Direct Lions.

Krátké video o výrobě kalendáře můžete zhlédnout zde.

Celý článek...
 
   

Strana 9 z 28