Fotogalerie vítězných prací

Vážení přátelé a uživatelé 3D reklamy,

10. ročník soutěže Hvězda 3D reklamy je úspěšně za námi. Protože ne každý měl možnost se zúčastnit slavnostního vyhlášení výsledků na veletrhu Reklama Polygraf a tamtéž si případně prohlédnout všechny soutěžní práce v rámci výstavky v Pravém křídle Průmyslového paláce, nabízíme Vám virtuální procházku fotogalerií úspěšných soutěžních předmětů.

hvezda_1_-_male

Při zastaveních v celkem třinácti „výstavních místnostech“ jednotlivých kategorií a nejvyšších oceněních za Absolutního vítěze a Inovaci roku se bude na co dívat. Pro přihlašovatele, kteří dosáhli na první místa, jsme připravili zbrusu nový symbol soutěže. Krásné skleněné jablko ze sklárny Artcristal Bohemia nahradila velmi vydařená keramická hvězda (foto Speed Press Plus), jejíž autorkou je Pavlína Naďová, studentka Ateliéru designu keramiky Univerzity J. A. Purkyně v Ústí nad Labem. Porota přímo v sídle ADK v Dubí vybírala z více návrhů studentů. Vítězný opravdu symbolizuje vítězné gesto a je sám o sobě kvalitním 3D předmětem.

Podívejme se tedy na úspěšné práce v jednotlivých kategoriích.

 

 

 

 

 

Využití v rámci komunikačního mixu

019_kofolasci_-_male

 

Hned v té první – VYUŽITÍ V RÁMCI KOMUNIKAČNÍHO MIXU – na první příčku dosáhla společnost Sprint Trading s předmětem KOFOLÁSCI. Motaní panáčci byli motivem vkusné reklamní kampaně probíhající v létě 2009, jejíž součástí byly i TV spot se sympatickým příběhem a billboardy. Kofolásky tehdy bylo možné získat zakoupením balení šesti kofol, ale lidé dokonce vytvářeli vlastní figurky, které dávali svým blízkým nebo je zanechávali na různých místech pro anonymní nálezce.

 

010_HELPBOX_AXA_-_male

 

Na druhém místě v kategorii vidíme HELP BOX AXA (přihlašovatel Speed Press Plus), praktický a elegantní balíček s předměty a informacemi, které by v případě nehody řidič mohl potřebovat. Jeho obsahem jsou telefonní čísla na AXA asistenční infolinku, fotoaparát, Evropský záznam o dopravní nehodě, křída, měřicí pásmo a svítilna. Balíček byl součástí kampaně AXA pojišťovny. Při uzavření určité smlouvy pojištění motorových vozidel pojišťovna přidala asistenční služby zdarma a klient získal i balíček Help Box AXA.

 

 

037_black_jack_1_-_male

Třetí místo nebylo uděleno, což umožňují propozice soutěže v případě, že do kategorie bylo přihlášeno méně než osm prací. Nicméně nominaci si odnesl kufřík BLACK JACK – HRA (Procoma), kterou přihlašovatel vyrobil pro akciovou společnost Bohemia Sekt. Herní sadu mohl vyhrát zákazník restaurační provozovny, pokud si dal panáka Black Widow a na stíracím losu s ním obdrženým tuto výhru objevil. Soutěž byla podpořena plakáty a letáčky a na stoly byly umístěny stojky s nabídkou.

 

 

 

046_magneticka_mapa_-_male

 

Nominací byla oceněna i MAGNETICKÁ MAPA (Targo Promotion Praha) určená pro podporu brandu Kostíci. Prostřednictvím oblíbené soutěže loňského léta se děti učily znát zajímavá místa naší vlasti a hra byla podpořena televizní reklamou. Magnetky měly úspěch nejen u dětí, ale i u rodičů a všichni bez rozdílu věku si mezi sebou vyměňovali jednotlivé díly, aby mohli zkompletovat celou mapu.

 

 

 

Aplikace motivu na 3DR

011_Lzicka_-_male

 

Nevyhlášenou královnou mezi kategoriemi bychom mohli nazvat APLIKACI MOTIVU NA 3DR. V nejvíce obsazené kategorii si první místo u odborné poroty zajistila PLASTOVÁ LŽIČKA VE TVARU ŽENSKÉHO TĚLA (Speed Press Plus). Toto malé umělecké dílko, jakási novodobá věstonická Venuše, je vynikajícím příkladem nejen toho, že aplikací motivu není chápán pouze branding, ale hlavně vysokého poměru nápadu k použitému materiálu. Ten, kdo si koupil tři jogurty Müller, si odnesl i tento předmět jako dárek.

 

 

031_sperky_ceps_-_male

 

Ti, kdo soutěž Hvězda 3D reklamy sledují bedlivě, si jistě při pohledu na předmět na druhém místě vzpomenou na úspěšný předmět minulého ročníku. ŠPERKY ČEPS (Kuklik.cz) v podobě izolátorků však byly tvarově inovovány a bílý porcelán byl zušlechtěn platinovou glazurou. Takový elektroizolátor by svoji hlavní funkci příliš neplnil, ale dámský závěs, manžetové knoflíky a náušnice z muže a ženy určitě učiní pár večera.

 

 

 

008_USB_Holba_-_male

USB FLASH DISK HOLBA (Speed Press Plus) na třetím místě je klasickou ukázkou aplikace motivu. „Fleška“ v designu plechovky piva Holba je dárkem pro spotřebitele a slouží k další propagaci piva Holba Šerák. Víčko je opatřeno magnetem a předmět je v dárkovém balení v kovové krabičce s průhledem. Celek i detaily působí propracovaně a vkusně.

 

 

 

 

 

 

053_taska_philips_male

 

Podělit se o třetí místo s „fleškou“ se zaslouženě podařilo REKLAMNÍM TAŠKÁM PHILIPS (Amden). Několik provedení závisejících na druhu v tašce přenášeného výrobku (obchodníkem Philips klientovi) zaujme ještě více v zapojení držadel tašek do „příběhu“ zobrazeného výrobku.

 

 

 

 

 

005_destnik_hydrochromatic_-_male

 

Čtyři nominace naznačují, jak silná je tato kategorie. DEŠTNÍK HYDROCHROMATIC (Keback MB), u něhož je barevný motiv překrytý hydrochromatickým filmem, ožívá při dešti. Barvy, jejichž počet není omezen, se pak po usušení deštníku skryjí.

 

 

 

035_USB_snickers_3_-_male

 

USB PAMĚŤ SNICKERS (Whiteberry Production) v podobě miniaturní, do detailu provedené stejnojmenné tyčinky je skvělou ukázkou tohoto stále oblíbenějšího druhu účelných reklamních předmětů.

 

 

 

048_klicenka_morgan_-_male

 

Třetí nominaci získala KLÍČENKA – PROJEKTOR „CAPTAIN MORGAN“ (Targo Promotion Praha). U svítící klíčenky ve tvaru lahvičky Captain Morgan aplikace motivu nekončí na předmětu samotném. Logo se totiž promítne po rozsvícení. Tento půvabný dárek se rozdával v rámci barové promo. Kdo by si pak neobjednal!

 

 

055_polstar_bastart_-_male

 

Ve „volnočasové“ kategorii vítězstvím ověnčený POLŠTÁŘ BASTART (BastArt.cz) zde dosáhnul „jen“ na nominaci. Aplikace nápisu a hvězdy v bílé barvě je v efektním kontrastu s jasně červeným povlakem polštáře, který se pro tvůrce stal výborným a žádaným dárkem pro jeho klienty.

 

 

 

Reklamní psací potřeby

017_ecopen_-_male

 

Kategorie REKLAMNÍ PSACÍ POTŘEBY je skutečným paradoxem soutěže, i když pochopitelným. Nejrozšířenější reklamní a dárkové předměty tvoří nejméně obsazenou kategorii, a tak kolem ní v naší galerii projdeme bohužel rychle. Bylo uděleno pouze třetí místo práci ECOPEN – LEPENKOVÉ PERO (Jumpee). Kuličkové pero je vyrobeno z kompaktního sendviče speciálně vyvinutých lepenek, které je možné dobře tvarovat a celoplošně potisknout. Pro reklamní účely jde tedy o velice vhodný předmět, jen je potřeba při volbě tvaru myslet na to, aby se s perem vůbec dalo psát. Tedy pokud zadavateli nejde pouze o reklamní sdělení.

 

 

Reklamní textil

055_polstar_bastart_-_male

 

REKLAMNÍ TEXTIL nemusí být jen kšiltovky a trička a stejnojmenná kategorie je toho důkazem. Předměty na prvních dvou místech možná naznačují trend v tomto druhu 3D reklamy. POLŠTÁŘ BASTART (BastArt.cz) na prvním a RELAXAČNÍ POLŠTÁŘEK VODAFONE (Speed Press Plus) na místě druhém v každém případě dokazují, že pohodlí a spokojenost klienta jsou pro dárce reklamních a dárkových předmětů důležitými aspekty. Firemní dárek agentury BastArt.cz měl u jejích klientů úspěch, stejně jako polystyrenovými mikrogranulemi naplněný „opičák“ z jemné látky u dětí klientů mobilního operátora.

 

012_polstarek_-_male

 

 


 

 

 

 

 

016_triko_kombinovane_-_male

 

U TRIČKA S KOMBINOVANÝM REKLAMNÍM ZNAČENÍM (Speed Press Pluss) pro Skupinu ČEZ na třetím místě byly použity celkem tři technologie pro aplikaci motivu. Elektrospotřebič je řešen potiskem Flock, od něj vede vyšívaná šňůrka coby kabel ke zdroji energie, kterým je logo Energie v nevtíravé až přehlédnutelné velikosti, provedené jako tkaný label.

 

 

 

024_rucnik_staropramen_1_-_male

Trojice reklamních předmětů nominovaných v této kategorii vzešla z dílny společnosti iMi Partner a je téměř s podivem, že některý z nich nedosáhl „na bednu“. Při pohledu na SLISOVANÝ RUČNÍK STAROPRAMEN, vyrobený na podporu kampaně „To si vypiješ“, by nikoho nenapadlo, že jde opravdu o funkční ručník. „Láhev“ se rozbalí, namočí (tedy nechá napít, v tomto případě vody) a po usušení je ručník s výšivkou loga připraven k používání.

 

025_rucnik_kralik_-_male

 

 

Další ručník, tentokrát RUČNÍK VE TVARU KRÁLÍKA byl použit na podporu farmaceutického produktu v lékárnách. Rozverný králík s logem vyšitým na hrudi je zajímavý i tím, že anatomických proporcí je dosaženo stažením pevnou nití.

 

 

 

 

028_triko_s_kaminky_-_male

 

TRIKO NIVEA S APLIKACÍ KAMÍNKŮ DO MOTIVU si spravilo chuť třetím místem v „příbalu“, ale nominací v reklamním textilu také nepohrdlo. Při pohledu na ně si člověk snadno domyslí jeho nositelku.

 

 

 

Reklamní taška

007_kose_1_-_male

 

REKLAMNÍ TAŠKA si letos proti loňsku polepšila co se týká počtu přihlášených předmětů, ale nejen kvantitou byla kategorie zajímavá. Že i státní instituce může být v oboru 3D reklamy invenční, dokázal vloni hrou Dotace! a jejím skvělým umístěním Státní fond životního prostředí. Ten do jubilejního ročníku soutěže přihlásil další „bombu“ v podobě SADY KOŠŮ NA TŘÍDĚNÝ ODPAD (RECYKLUJEME ELEGANTNĚ). Jde o tři odolné plastové tašky – žlutá na plast, zelená na sklo a modrá na papír – které se v tomto pořadí snadno spojí suchými zipy. Dno mají provedené pro zajištění minimálního průsaku zbytkových tekutin a každá pojme asi 20 kg roztříděných odpadků. Vydařený, účelný design a ekologický přínos tašek je nakonec vynesly na první místo v této kategorii a na post INOVACE ROKU.

 

Philips

 

REKLAMNÍ TAŠKY PHILIPS se porotě opravdu zalíbily, protože ze třetího místa v „aplikaci“ se v „tašce“ posunuly na místo druhé. K již řečenému dodejme, že díky použití kvalitního materiálu a formátu s pevným dnem tašky skvěle drží tvar a obchodní zástupce firmy její produkt klientovi přinese v opravdu elegantním obalu, který je sám dárkem.

 

 

 

039_dove_silk_-_male

 

Pokud v naší galerii přejdeme ke třetímu místu v kategorii, najdeme na něm krásnou DOVE – SILK – KOSMETICKOU TAŠKU (Targo Promotion Praha). Při bližším pohledu oceníme vkusné aplikace motivu loga -holubice - jak na materiálu vlastní taštičky, tak i na jezdcích zipů. Škoda, že v naší webgalery to příliš vidět není.

 

 

 

 

042_taska_nivea_-_male

 

Další světoznámou značku od stejného přihlašovatele najdeme v KOSMETICKÉ TAŠCE – NIVEA. Tato dosáhla na nominaci a byla stejně jako předchozí realizována k Vánocům 2009.

 

 

 

 

Reklamní kalendář či diář

002_kalendar_jihovychod_-_male

 

Kategorie REKLAMNÍ KALENDÁŘ ČI DIÁŘ se podobně jako psací potřeby potýkala s menším počtem přihlášených prací a tak keramickou hvězdu neobdržel žádný přihlašovatel. Na druhém místě si prohlédneme KALENDÁŘ 2010 ROP JIHOVÝCHOD, který volně navazuje na předchozí kalendáře a umělecky zobrazuje projekty, které vznikaly díky evropským dotacím z Regionálního operačního programu Jihovýchod. Kalendář přihlásila Regionální rada regionu soudržnosti Jihovýchod, který zahrnuje Jihomoravský kraj a Vysočinu.

 

 

 

061_cervena_karkulka_-_male

 

„Jen“ třetí místo, navzdory tomu, že se u něj pánové z poroty zdrželi opravdu déle, obdržel velkoformátový kalendář ČERVENÁ KARKULKA (BastArt.cz), produkovaný pro velkoobchodní síť Jakub. Na podmanivých fotografiích můžeme obdivovat postmoderní parafrázi pohádky Červená Karkulka, kterou představuje mladá herečka Zuzana Kajnarová, v jejímž případě ovšem předpona „post“ rozhodně není na místě.

Zbývá do dalšího ročníku soutěže získat pro tuto kategorii ještě více prací a v produkční agentuře Gordica Communication už víme jak na to.

 

 

 

Reklamní nebo dárkový obal

045_doza_doublevawe_-_male

Že obal prodává, to dobře vědí i přihlašovatelé soutěžních prací v kategorii REKLAMNÍ NEBO DÁRKOVÝ OBAL. Na procházce fotogalerií jste právě došli nejen k vítězi této kategorie, ale i ABSOLUTNÍMU VÍTĚZI napříč všemi kategoriemi, který od porotců obdržel nejvíce bodů. Tím se stala FITNESS DOUBLE WAVE PLECHOVÁ DÓZA, kterou přihlásila společnost Targo Promotion Praha. Přáním klienta Nestlé bylo zakomponovat do vzhledu dózy poselství zdravého životního stylu. Tvarem navíc kopíruje dvojité „S“ na konci loga Fitness a standardní víčko bylo nahrazeno atypickým slide-systémem, který umožňuje komfortnější dávkování zdravého obsahu. Prostě elegantní, dynamický obal, který člověk bere rád do rukou.

 

 

 

 

038_novy_rok_-_male

 

Další z řady reklamních či dárkových předmětů, které jejich přihlašovatelé připravili přímo pro své klienty, je na druhém místě v „obalu“ NOVÝ ROK – MODEL 2010. Agentura Wellen jím oslovila své zákazníky na konci loňského roku, takže obsahem předmětu je láhev šumivého vína, dvě plastové „skleničky“ a pár dalších silvestrovských žertíků. Tohle je na druhé místo? To jistě ne, ale obal ano. Vrstvená lepenka s výseky pro uložení zmíněných předmětů a s uvolněnou grafickou karikaturou slavící žínky, k tomu žlutý obal s další vizuálem a s uložením všeho v obří papírové žluté tašce, to si o ocenění přímo řeklo.

 

056_PF_zvonecek_-_male

 

Přistoupili jsme k bronzu kategorie. Zde je PF 2010 V DESIGNOVÉM OBALU, PFko tiskárny Logik, které do soutěže přihlásila společnost ABA. Jde o zvoneček, kterým obdarovaný má odzvonit starostem uplynulého roku, v designově vtipném obalu prezentujícím tiskárnu.

 

 

 

051_chupa_chups_box_-_male

 

Nominaci v této kategorii získal CHUPA CHUPS TIN BOX (Targo Promotion Praha), plechový obal s molitanovou výplní, který obsahuje toaletní vody Chupa Chups.

 

 

 

 

Reklamní dárek přibalený ke zboží

009_ctecka_-_male

 

Jak je již obvyklé, REKLAMNÍ DÁREK PŘIBALENÝ KE ZBOŽÍ zdaleka nebývá jen „vatou“, která má nalákat ke koupi předmětu, ale často hodnotným produktem, který rozhodně neskončí v pověstném koši. Také si už zvykáme, že právě Vánoce jsou časem 3D reklamě zaslíbeným a v případě „příbalu“ tomu není jinak. Do třetice je zde fakt, že předměty s logem Vodafone si letos jako vloni připsaly významná umístění v soutěži, a ČTEČKA PAMĚTOVÝCH KARET VODAFONE (Speed Press Plus) si v kategorii načetla druhé místo. Zvládá šest typů paměťových karet využívaných v mobilních telefonech. Vkusný design v barvách zadavatele se stal oblíbeným dárkem loňských Vánoc zákazníkům při koupi zboží a služeb operátora.

 

 

023_martaspion_-_male

MARŤAŠPION (iMi Partner) na místě třetím svým materiálem a transparentní elektronikou navazuje na loňský úspěšný mikromegafon Marťanmluvič a současně je jeho opakem. Dítě užívající vitaminy totiž Marťašpionem pomocí zesilovače naslouchá vzdáleným zvukům, když ne rovnou z kosmických dálek (podle zadání briefu se sloganem „Zachyťte zvuky ze vzdálených galaxií“), tak ze svého okolí určitě. Skládá se ze sluchátek a samotného přístroje s potiskem Marťánka a je vybaven kolečkem na ovládání hlasitosti.

 

 

028_triko_s_kaminky_-_male

 

TRIKA NIVEA S APLIKACÍ KAMÍNKŮ DO MOTIVU (iMi Partner) sloužila jako podpora prodeje zboží slavné značky. Tato elegantní, bílá dámská trička s několika vzory dvoubarevné ornamentální aplikace sítotisku doplněné o nalepené kamínky přímo do tištěných motivů se s Marťašpionem úspěšně poprala… pardon, podělila o třetí místo v uvedené kategorii.

 

 

 

047_zviratka_granko_-_male

 

GRANKO ZVÍŘÁTKA (Targo Promotion Praha) z kategorie odběhla s nominací. Zadavateli leží na srdci zdraví dětí nejen v souvislosti s jeho produktem. V případě detailně propracovaných zvířátek bylo jeho přáním, aby neobsahovala PVC, jsou tedy vyrobena ze speciálního materiálu TPR.

 

 

 

Reklamní a dárkové předměty pro sport, hobby a volný čas

014_stojanek_mobil_-_male

 

Kategorie REKLAMNÍ A DÁRKOVÉ PŘEDMĚTY PRO SPORT, HOBBY A VOLNÝ ČAS patří mezi přihlašovateli k oblíbeným, tak jako oblíbené jsou tyto produkty u jejich příjemců. A protože se v kategorii sešlo (mnohem) více než osm předmětů, opět zde najdeme vítěze na první pozici, kterým je STOJÁNEK NA MOBILNÍ TELEFON DO ZÁSUVKY (Speed Press Plus). Platí zde totéž co u lžiček s tvary ženského těla – kousek plastu s nápadem. Známe to všichni: dobíjíme mobil, MP3 či jiný drobný elektrospotřebič a kam jej položit? Od nynějška na stojánek, který se zavěsí na zástrčku před její aplikací do sítě. Asi už nepřekvapí, že chytrá věcička nese logo Vodafone.

 

 

 

012_polstarek_-_male

 

Stříbro si u poroty vysloužil nám známý RELAXAČNÍ POLŠTÁŘEK VODAFONE (Speed Press Plus). Pokud jsme zmínili polystyrenové mikrogranule, dodejme, že nejenže neztrácejí v čase a používáním na objemu a udržují si své vlastnosti, ale právě díky nim se polštářek báječně přizpůsobuje hlavičce dítěte a nikdy netlačí.

 

 

 

026_celovka_swarzwolf_-_male

 

Ani na třetím místě neuvidíme nějaký batoh, surfovací prkno či jiný objemnější předmět, ale opět „chytrý“ kousek hmoty. ČELOVKA SCHWARZWOLF (iMi Partner) je drobná, lehká a voděodolná baterka se dvěma intenzitami svícení, s funkcí focus control, zeleným světlem pro signalizaci a červeným pro noční navigaci a SOS signalizaci. Je nanejvýš jasné, že pány v porotě se sklonem k adrenalinovým aktivitám chladnými prostě nechat nemohla.

 

 

 

 

 

005_destnik_hydrochromatic_-_male

 

V "aplikaci" nominovaný DEŠTNÍK HYDROCHROMATIC (Keback MB) si můžeme prohlédnout i v nominacích předmětů pro sport, hobby a volný čas.

 

 

 

030_vazane_mouchy_male

 

RUČNĚ VÁZANÉ RYBÁŘSKÉ MOUCHY (Kuklik.CZ) se ve hvězdné galerii ještě objeví, a to hned v následující místnosti manažerských dárků. V ní si vychytaly pořádnou rybku v podobě třetího místa, zde ulovily nominaci.

 

 

 

 

 

037_black_jack_1_-_male

 

Pokud se někomu nechce do deště ani s deštníkem natož na lov ryb, v teple domova si může zahrát nominovaný BLACK JACK (Procoma), který již známe z kategorie Využití v rámci komunikačního mixu. Pro zajímavost dodejme, že žetony nejsou žádnou náhražkou, ale originálním produktem používaným profesionály, vyrobeným na zakázku pro Bohemia Sekt.

 

 

 

 

Manažerský dárek do 5000 Kč

058_snupac_cokolady_-_male

Ani v kategorii MANAŽERSKÝ DÁREK DO 5000,- KČ neplatí, že čím více, tím lépe. Co finančních nákladů se týká, jistá cenová úroveň se v této kategorii samozřejmě očekává, ale náležitě zhodnocená. Občas se s nadsázkou říká, že řídící manažeři už nevědí „roupama coby“ a CHOCOLATE  SHOOTER – POŽITKOVÝ ŠNUPAČ ČOKOLÁDY (ABA) na prvním místě to jakoby dokládal. Nicméně vtipný, elegantně provedený a neotřelý předmět, obsahující minikatapult práškové čokolády z průhledného plastu a dvě malé dózy s „palivem“ by jistě ocenil a rád vyzkoušel každý. Vaplikovaná troška prášku prý vyvolává dojem, že má člověk krk plný nejlepší čokolády. To by stálo za to vyzkoušet!

 

032_vaza_spiral_-_male

 

Porcelánová VÁZA SPIRAL (Kuklik.CZ) na místě druhém volně navazuje na vloni přihlášený předmět Multifunkční izolátor společnosti ČEPS. Karlovarský designér Martin Přibík pro tuto společnost vytváří reklamní a dárkové předměty dlouhodobě a spolu s jinými i váza Spiral si našla místo ve sbírkách Uměleckoprůmyslového muzea v Praze.

 

 

 

 

 

 

030_vazane_mouchy_male

Že agentura Kuklik.CZ manažerské dárky umí, dokazuje třetím místem v předmětu RUČNĚ VÁZANÉ RYBÁŘSKÉ MOUCHY. Sada návnad různých vzhledů a velikostí je uložena ve dřevěné krabičce s perfektním zpracováním. Společnost Imperial Karlovy Vary sadu využívá jako dárek pro obchodní partnery zejména z Ruska a Německa. Ručně vázané rybářské mouchy jsou příkladem vysoce personifikovaného dárku, u kterého je potřeba znát zájmy obdarovaného.

 

 

 

 

 

059_jenga_vez_-_male

 

Manažerský dárek je už třetí kategorií, kde byla udělena dvě třetí místa. Zde je to z prvního místa se rozpřáhnuvší ABA se SKLÁDACÍ JENGA VĚŽÍ MĚNÍCÍ BARVY. Slavná stolní hra je vytvořena průhlednými akrylátovými špalíčky, které jsou zespodu prosvětlovány spojitě se měnícím světlem. Po náročném pracovním dni v setmělé kanceláři se stěží najde lepší předmět k manažerské relaxaci. Nebo k nácviku trpělivosti při opatrném přesouvání drobných špalíčků?

 

 

 

 

 

 

031_sperky_ceps_-_male

 

ŠPERKY ČEPS (Kuklik.CZ) známe z "aplikace", kde získaly druhé místo. S nominací v manažerských dárcích se řadí k opravdu úspěšným předmětům v soutěži. Vloni porcelán, letos potažený platinou... Čím nás ČEPS překvapí příště?

 

 

 

 

Reklamní gastronomie

021_brcka_svitici_-_male

 

V naší galerii jsme došli do místnosti, kde budeme mlsat. Nicméně kategorie REKLAMNÍ GASTRONOMIE je nejen o jídle a nápojích, ale o všem, co s nimi souvisí. Právě takové předměty obsadily nejvyšší dvě příčky a už je téměř „obnošenou vestou“, že jde o předměty drobné. Když půjdeme do extrému, tak vítěze kategorie KOKTEJLOVÁ BRČKA SVÍTÍCÍ (Sprint Trading) doslova přehlédneme. Jsou totiž z průhledného plastu, ovšem pro použití v přítmí baru či při večerních společenských událostech jsou opatřena různobarevnými kapslemi, které po prolomení vydávají jemné světlo. Kapsle se při napití efektně posunou vzhůru a pak spadnou zpět. Mechanismus nedovoluje uvolnění kapsle a tedy její nedobrovolné spolknutí.

 

 

 

011_Lzicka_-_male

 

Nám dobře známá PLASTOVÁ LŽIČKA VE TVARU ŽENSKÉHO TĚLA (Speed Press Plus) obsadila místo druhé. Je možné si vzpomenout na slavné Pelíšky. Jiří Kodet by při pohledu na tento podařený „kousek“ určitě nepronesl slavnou hlášku o soudruzích z NDR.

 

 

 

003_ICZ_darek_-_male

 

Na třetím místě najdeme ICZ – VÁNOČNÍ DÁREK 2009, který přihlašovatel, agentura AnFas, popsal jako netradičně pojatý vánoční dárek s „gurmánskou tématikou“. Vkusně řešené skleněné dózy skrývají různé pochutiny s vtipnými etiketami a vše je zabaleno do elegantních krabiček dvou formátů.

 

 

 

 

015_testoviny_-_male

 

Nominační přehlídku v kategorii uvedou MOBILNÍ TĚSTOVINY "TELEFONALLE" (Speed Press Plus). Kdo by si neuvařil rád bezvaječné těstoviny ve tvaru mobilních telefonů v různých barvách a bez konzervačních látek? S Telefonalle con salsa di Pomodoro jistě chutná více i telefonování v síti Vodafone.

 

 

 

 

029_italsky_set_-_male

 

Když jsme v Itálii, prohlédneme si obsah luxusní dárkové truhly ITALSKÉHO SETU (iMi Partner). Souprava na přípravu špaget, minutník, zástěra, špagety, rajčatová omáčka, olivy... a také kvalitní víno. To vše set nominuje nejen v této kategorii, ale hlavně pro příjemný večer ve dvou.

 

 

033_set_vienna_-_male

SET VIENNA je čtvrtou soutěžní prací přihlašovatele, kterým je agentura Kuklik.CZ. Narozdíl od předchozích tří si odnesla jen nominaci, ale sada tří misek a vázy na jednu květinu si s tím jistě hlavu, přesněji řečeno svůj porcelán, neláme. V hotelu Imperial Karlovy Vary v jeho denním provozu i jako manažerský dárek je set hvězdou určitě.

 

 

 

 

P3160205

CHOCOLATE SHOOTER - POŽITKOVÝ ŠNUPAČ ČOKOLÁDY (ABA) do Reklamní gastronomie zcela jistě patří, vždyť bez čichu bychom byli o mnohé z dobrého jídla ochuzeni. Pokud je pravdou, že čokoládu šnupačem vystřelenou cítíme až v krku, nosem v tomto případě vlastně i jíme. Po prvním místě v Manažerském dárku zde nominace.

 

 

Volná kategorie

004_kyslik_-_male

 

Ve třetí méně obsazené kategorii, kterou je VOLNÁ, se můžeme osvěžit druhým místem oceněným předmětem, kterým je KYSLÍK PRO NADECHNUTÍ SE V EKONOMICKÉ KRIZI (Xact). Lékařský kyslík napomůže regeneraci a soustředění a vybalíme jej z originální krabičky s heslem „nadechněte se s námi“. Tento dárek je opět důkazem, že vánoční čas je tím pravým pro trh reklamních a dárkových předmětů, protože agentura jej jako přání k Vánocům použila.

 

 

 

 

Výzvou zvláště pro mladé designery je zvláštní a bezplatná kategorie REKLAMNÍ PŘEDMĚT 3. MILÉNIA, v níž se scházejí většinou návrhy, modely a prototypy, které by se předměty využitými ve 3D reklamě stát teprve mohly, a dodejme, že některé i měly. Tak jsou soutěžní práce hodnoceny a týká se to tedy i oceněných.

103_snek_na_lentilky_-_male

 

Prvním místem se v 10. ročníku H3DR může pochlubit Lucie Volková a její ŠNEK – KRABIČKA NA LENTILKY. Prototyp je vyroben z průhledného plastu, v němž je zataven do spirály stočený karton. Obsah, tedy samotné lentilky, dotváří výtvarný dojem předmětu a praktický, jednoduchý uzávěr umožňuje dávkování bonbonů. Povrch je jako stvořený pro aplikaci motivu a pokud tyto řádky čte potenciální zájemce o výrobu předmětu, který je hračkou a při menším počtu lentilek i hlavolamem, rádi mu poskytneme kontakt na autorku.

 

104_white_touch_-_male

Producent netradičních porcelánových předmětů by mohl do svého programu zařadit druhým místem oceněný soubor masážních pomůcek WHITE TOUCH Kateřiny Jiroutové. Glazovaný povrch zaručuje zachování hygieny a pomůcky pro jednotlivé části těla je možné pro komfort masáží nahřát. I kdyby na masáž nedošlo, na poličce či konferenčním stolku by se designově „vychytané“ díly, některé i stavebnicově řešené, dobře vyjímaly.

 

 

112_triangel_-_male

Porotce jistě potěšilo, že se mladá studentka Nela Tréšková nechala inspirovat českým fenomenem počátku 20. století – kubismem – a naopak ji potěšili třetím místem. Její porcelánová sestava MISKA TRIANGEL využívá lehkosti a dynamiky trojúhelníku ve třech velikostních variantách, které mohou sloužit k malému pohoštění při eventech všeho druhu.

 

 

 

101_tamagoci_1_-_male

 

Nad nominaci se nedostalo ČIPOVÉ TAMAGOČI (Ateliér DSGN), ačkoliv několik porotců za jeho umístění bojovalo. Originální nápad, kdy je elektronické zvířátko nakrmeno, jen pokud je přiloženo k čipu na určitém, tedy obchodním místě, rozdělilo porotu. Proti těm, kteří oceňovali nápad jako takový, stáli ti, kteří upozorňovali na „neetičnost“ způsobu motivace k návštěvě provozovny dárce předmětu. Kdo by také nechal hladovět nešťastného domácího mazlíčka?

 

107_misticky_catering_1_-_male

 

Pro autora průvodního slova byla zklamáním „pouze“ nominace krásné sady porcelánových mističek ve tvaru listů MISTIČKY NA CATERING od Daši Vančurové. Z elegantně designovaných kalíšků je možné sestavovat libovolné organické struktury a mají-li tyto i lákavý obsah, zážitková gastronomie nabývá nových rozměrů.

 

 

 

113_cubis_-_male

 

Kubismem okouzlená Nela Tréšková dosáhla na nominaci svým druhým soutěžním předmětem  SET CUBIS, který sestává z misky na zmrzlinu či ovocný salát a podtácku ve dvou materiálových variantách - porcelán nebo kov. Podtácek tvarově misku doplňuje a brání tak jejímu posunutí. Jak by asi chutnalo ze Setu Cubis v kavárně Grand Café Orient slavného kubistického Domu u Černé Matky Boží na Starém Městě pražském? Jistě skvěle!

 

114_prstynky_bigbore_-_male

 

V nominacích najdeme ještě PRSTÝNKY „BIG – BORE“ Michaely Brdové. Drobný umělecký předmět v kombinaci kovového obalu a barevných plastových komponent do něj vkládaných stojí zato prozkoumat a pohrát si s ním. Barevné části lze obměňovat a sladit například podle oblečení nebo nálady.

Dodejme, že všechny mladé dámy jsou studentky Ateliéru Designu keramiky Fakulty umění a designu University Jana Evangelisty Purkyně a věřme, že o nich ještě hodně uslyšíme.

 

To nejlepší jsme si nechali na závěr, ačkoliv jsme se v textu o dvou nejvýznamnějších oceněních zmínili. Takže: Do pomyslné síně slávy vstupují následující dva soutěžní předměty a tímto se s vámi loučí i průvodce galerií vítězných předmětů v 10. ročníku soutěže HVĚZDA 3D REKLAMY a těší se s vámi na shledanou v tom příštím.

 

ABSOLUTNÍ VÍTĚZ


045_doza_doublevawe_-_male

FITNESS DOUBLE WAVE PLECHOVÁ DÓZA

přihlašovatel: Targo Promotion Praha

popis uvedený na přihlášce:

Tvarově originální a jedinečná plechová dóza byla vyvinuta na základě přání klienta zakomponovat do tvaru plechové dózy „message“ samotného loga a životního stylu s tím spojeným.

Vycházelo se tak z pojmů jako je zdravý životní styl, pohyb, dynamika, impuls a vznikla tak akční „Double Wave“ plechová dóza, která navíc tvarem kopíruje dvojité „S“ na konci loga Fitness.

Též standardní víčko bylo nahrazeno atypickým slide-systémem. Vznikla tak elegantní, tvarově atypická a „provzdušněná“ plechová dóza.

 

 

INOVACE ROKU

tasky_na_odpad_-_male

SADA KOŠŮ NA TŘÍDĚNÝ ODPAD - RECYKLUJEME ELEGANTNĚ

přihlašovatel: Státní fond životního prostředí

popis uvedený na přihlášce:

Naše tašky vám pomůžou správně třídit a pomáhat přírodě. Tašky mají nejen cool design, ale jsou také pevné, omyvatelné, spojené suchými zipy a každá pobere minimálně 20 kg roztříděných odpadků. S našimi taškami recykluje i ten, kdo nechtěl.

Popis: základna 350 x 250 mm, výška 500 mm. Uzávěr suchými zipy, dvě boční strany a dno jsou z jednoho kusu materiálu pro zajištění minimálního průniku zbytkových tekutin. Koše jsou v pořadí: papír/sklo/plasty. Materiál: 130 g PP se zátěrem.

nominace v kategorii Inovace roku:

PLASTOVÁ LŽIČKA VE TVARU ŽENSKÉHO TĚLA (Speed Press Plus)

STOJÁNEK NA MOBILNÍ TELEFON DO ZÁSUVKY (Speed Press Plus)

ECOPEN - LEPENKOVÉ PERO (Jumpee)

KOKTEJLOVÁ BRČKA SVÍTÍCÍ (Sprint Trading)

FITNESS DOUBLE WAVE PLECHOVÁ DÓZA (Targo Promotion Praha)

 

text: Radomír Starý - manažer soutěže

2D_autoportret_na_fotogalerii

 

 

 

 

 

(autoportrét - pro změnu ve 2D provedení)